پیام کنفرانس نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان در آلمان عنوانی شیر محمد بزرگر رئیس مجلس موسسان ،اعضای مجلس موسسان و همه اعضای نهضت فراگیردموکراسی و ترقی افغانستان در داخل کشور!
شرکت کنندگان کنفرانس نهضت فراگیردر آلمان شرکت کنندگان کنفرانس نهضت فراگیردر آلمان

 

         آلمان--شهرکاسل

30.06.2006

پیام کنفرانس نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان در آلمان عنوانی شیر محمد بزرگر رئیس مجلس موسسان ،اعضای مجلس موسسان و همه اعضای نهضت  فراگیردموکراسی و ترقی افغانستان در داخل کشور!

 

رفقای عزیزودوستان محترم!

  شادباشهای گرم وصمیمانه شرکت کنندگان کنفرانس را که از صد ها عضونهضت فراگیردر آلمان نمایند ه گی مینمایند ،بخاطرتاٌسیس و راجستر رسمی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان بپذیرید . مطمٌن هستیم که نهضت بمثابه مرکز ثقل و محور جنبش چپ دموکراتیک رسالت خویش را در جهت تحقق صلح، ثبات، دموکراسی،ترقی وعدالت انسانی در وطن عذابدیده ء ما پیروزمندانه ایفاً خواهد کرد.

 

دوستان عزیز!

     اعضای نهضت در آلمان همواره از فیصله ها و تصامیم مجلس موسسان نهضت در جریان قرار گرفته ودر تحقق این تصامیم فعالانه سهم گرفته اند.

      مرامنامه و اساسنامه مصوبه مجلس موسسان به دسترس همه دوستان و علاقمندان نهضت در آلمان قرار گرفته که در نتیجه به تایئد از آن دست بلند نموده و عضویت پرافتخار نهضت را آگاهانه پذیرفته اند.

     اشتراک کنندگان کنفرانس با بی صبری منتظر کنگره وحدت نهضت بوده،علاقه فراوان دارند که این کنگره به رویداد بزرگ همبستگی نیرو های ترقیخواه و عدالت پسند مبدل گردیده ، پیروزی های درخشانی را به ارمغان آورد.

  ما ازفراخوان و تلاشهای خستگی ناپذیر مجلس موسسان جهت نزدیکی، تفاهم و وحدت نیروهای دموکراتیک و وطنپرست کشور بخوبی آگاهی داریم.انتظار داریم تا این پروسه مانند گذشته با حوصله مندی و گذشت های اصولی تا نتیجه مثبت و عملی ادامه یابد. آنانیکه برای نجات وطن از بحران موجود میاندیشند، هیچ راهی جزکنار آمدن با یکدیگر ندارند.

 

رفقای عزیز!

 

       با آنکه ما جسماً در اروپا هستیم ، باور داشته باشید که روح و روان ما با شما وهموطنان عزیز میباشد. احساس ما باشما قدم به قدم و گام به گام در هر وضع و شرایط شریک است. بالای اعضای نهضت در آلمان بمثابه وفادار ترین  رفقای روز های دشوار همیشه حساب کنید. ما علی الرغم شکست های خونین و تاًسف باراز راه رفته خود پشیمان نیستیم و تحقق آرزو های به ثمر نرسیده را در وجود نهضت فراگیر با پیگیری ادامه خواهیم داد. آرزوی ما اینست که به همت فرزندان راستین وطن روزی فرا برسد که همه با هم در کنار مردم و در خدمت صادقانه آنها قرار گیریم.ما درجه اعتبار یک سازمان سیاسی را در پیوند و نزدیکی آن با مردم می بینیم.خوشبختانه شما رفقا دربین توده های مردم قرار دارید.به باور ما هر قدر این پیوند ها گسترده تر و پهنآورترشود نیل به آرمانهای انسانی و عادلانه نزدیکتر خواهد شد.

   ما آگهی کامل داریم که شما در دشوارترین لحظات ، وطنپرستانه ترین گامهای جسورانه و استوار را گذاشتید. شما در دوره های سیاه و تاریک بعداز سال 1992 با تمام دشواری ها مقابله نموده ، همبستگی و ارتباط همرزمان شرافتمند را گسست ناپذیر ساخته وسر انجام تشکل صدیق ترین فرزندان وطن را در نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی با درایت اساس گذاشتید.

      اساسگذاری نهضت. د.  ت. ا  در حقیقت تداوم بر حق راه مبارزان اصیل وطن در جهت عدالت، دموکراسی، آزادی ، استقلال، و حاکمیت ملی میباشد.

       تقاضا مینمائیم تا نهضت د ت ا، نهضت پاکبازان فساد ناپذیرو سیما های با وجدان شسته ومعنویات پاکیزه باشد. عناصر استفاده جو ، فرصت طلب، بی تقوی ، بدنام و پول پرست بدرد نهضت ما نمیخورد. ایفای وظایف بی نهایت دشوار در شرایط بی حد نا مساعد به مبارزان شریف و فداکار نیاز دارد . جلب وکسب اعتماد مردم اخلاق عالی میخواهد.

       باور داریم که فقط تشکل و همبستگی همه نیروهای ملی ، دموکراتیک ووطندوست در یک جبهه وسیع البنیاد به همت نهضت د ت ا میتواند کشور را از پرتگاه سقوط کنونی نجات داده ، صلح، سعادت وخوشبختی را به مردم  درد دیده افغانستان به ارمغان آورد. هیچ قدرت خارجی هر قدرهم بزرگ و شکست ناپذیر باشد نمیتواند بدون سهم سازنده مردم و نیرو های ملی و مردمی پرابلم های امروز و فردای کشور را حل و فصل نماید.

 

 

 دوستان محترم!

 

 

       در فرجام دستان پر توان تان را فشرده ، بار دیگر تجدید پیمان مینمائیم که با تمام وفاداری به نهضت د ت ا و با تحمل تمام دشواری ها ، مبارزه وطنپرستانه را تا تحقق نهائی آرمانهای مردم افغانستان به پیش میبریم. هیچ قدرتی راه مبارزه بخاطر سعادت انسان را مانع نخواهد شد.

 

زنده باد مردم رنجدیده افغانستان!

پیروز و سرافراز باد نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان !

 

  

 


October 15th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها